Livity AS tilbyr digital helsehjelp innen forebyggende helse. Gjennom Livity kan du få digitale legekonsultasjoner og motta råd basert på opplysninger som du gir oss.
Livity AS har org.nr. 934 583 175 (heretter “Livity”, “vi” eller “oss”).Når du mottar helsehjelp gjennom Livity gis dette etter en individuell vurdering foretatt av en lege som er ansatt av, eller jobber for, Livity.
Oppdatert 24.01.2025
1. Informasjon du oppgir til oss
For at vi skal kunne gjennomføre en digital legekonsultasjon er det avgjørende at du gir oss korrekt og presis informasjon om deg og din helsetilstand. Feil eller manglende informasjon kan føre til utilstrekkelig eller feil behandling, og kan i ytterste konsekvens medføre helseskader. Livity kan ikke lastes eller holdes ansvarlig for mangler ved helsehjelpen som skyldes feil ved informasjonen som du oppgir til oss.
Dersom legen vurderer det til at du best vil ivaretas i form av fysisk konsultasjon, videokonsultasjon eller telefonkonsultasjon, vil legen informere deg om dette og journalføre dette. Du har da fått en medisinsk vurdering, og må betale for dette på lik linje som at du hadde blitt behandlet av oss.
2. Bruk av Livity utenfor Norge
Legene som tilbyr konsultasjoner og behandling via Livity har ikke anledning til å behandle pasienter som befinner seg utenfor Norge på behandlingstidspunktet. Hvis du bruker Livity utenfor Norge må tjenesten derfor betraktes som en ren rådgivningstjeneste.
3. Behandling av personopplysninger
Livity er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger ved bruk av våre tjenester. All behandling skjer i samsvar med personvernforordningen (GDPR) og annen relevant lovgivning som pasientjournalloven og helsepersonelloven. Se vår personvernerklæring for mer informasjon om vår behandling av personopplysninger.
4. Betaling, avbestilling og angrerett
Betaling skjer i henhold til de priser og metoder som er angitt på Livity.no eller i vår digitale kommunikasjon. Det vil fremkomme på din kontoutskrift at du har kjøpt tjenester eller varer fra Livity AS.
Digitale tjenester kan ikke avbestilles etter påbegynt konsultasjon, det vil si etter at du har oppgitt relevant informasjon og betalt for tjenesten. Du har heller ikke angrerett ved bestilling av denne typen tjenester, jf. angrerettloven § 22 bokstav c og n.
Kjøp av varer kan avbestilles i tråd med bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.
5. Tilgjengelighet
Livity har som mål å være operativ og tilgjengelig alle dager. Det kan imidlertid forekomme brudd i tjenesten, og ved behov for helsehjelp i et slikt tilfelle må vi be deg om å ta kontakt med en annen tilbyder av helsetjenester. Ved akutt behov for helsehjelp skal du alltid kontakte legevakt ved fysisk oppmøte eller på telefonnummer 116 117, eventuelt ambulanse på telefonnummer 113.
6. Reklamasjon og ansvarsbegrensning
Dersom du mener at Livity har misligholdt sine forpliktelser etter denne avtalen, må du varsle oss om dette så snart som mulig, og beskrive hva misligholdet består i. Livity vil undersøke saken og avhjelpe et eventuelt mislighold uten ugrunnet opphold.
Livity har ikke ansvar for tap eller skade som oppstår som følge av at du eller andre som opptrer på dine vegne oppgir uriktige opplysninger til oss eller en av våre representanter.
Erstatning kan kun kreves for dokumenterte tap. Det kan ikke kreves erstatning for indirekte tap. Som indirekte tap skal anses bl.a. tapt fortjeneste, tap som følge av forsinket driftsstart og driftsavbrudd, tap som følge av tap av data og krav fra tredjeparter.
Erstatningsbegrensningene i dette punktet gjelder ikke dersom misligholdet skyldes forsett eller grov uaktsomhet.
7. Lovvalg og tvisteløsning
Eventuelle tvister søkes løst i minnelighet, og er underlagt norsk rett. Dersom slike forhandlinger ikke fører frem, kan hver av partene forlange tvisten avgjort med endelig virkning ved alminnelige domstoler. Partene vedtar Oslo tingrett som verneting.
8. Endringer i vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å oppdatere disse vilkårene når som helst. Endringer vil bli kommunisert på Livity.no. Din fortsatte bruk av tjenesten etter slike endringer anses som aksept av de nye vilkårene.